Palvelut rakennusliikkeille ja arkkitehtitoimistoille
Kilpailullisen neuvottelumenettelyn eri vaiheissa hyödytte koulujen toiminnallisuuden tuntemuksesta ja voitte hankkia etulyöntiaseman kilpailijoihin nähden sekä nopeuttaa suunnitelmien kehittämistä saamalla palautteen jo ennen suunnitelmien toimittamista tilaajan arvioitavaksi.
Pedagoginen suunnittelu on joskus enemmänkin ideologista tilaratkaisujen ja toiminnan perustelua unohtaen faktan, että tilat itsessään eivät muuta toimintakulttuuria, vaan ainoastaan tarjoavat muutosprosessia tukevat olosuhteet. Koulujen loppukäyttäjiä kiinnostaa suunnitteluvaiheessakin pedagogista "maalailua" enemmän arjen soljuminen ja tilojen käytännöllisyys kuviteltaessa nykyisen toiminnan siirtämistä uusiin tiloihin. Uudenaikaiset tilat tulevat väistämättä vaatimaan ja edesauttamaan ainakin jonkinasteista toimintakulttuurin muutosta, mutta se kuitenkaan ei ole tekijä, joka olisi tärkeimpänä asiana loppukäyttäjien mielessä. Kyky kuvailla toiminta uusissa tiloissa käytännönläheisesti lisää myös suunnitteluratkaisujen uskottavuutta ja niiden houkuttelevuutta. Monipuolinen kokemus loppukäyttäjien tarpeista, ja kyky tulkita tilaajien esittämiä vaatimuksia ja tarpeita mahdollistavat laatupisteisiin vaikuttavien tekijöiden ja yksityiskohtien luotaamisen jo suunnitteluvaiheessa.
Rakennusliikkeille ja arkkitehtitoimistoille tarjoan mm. seuraavia palveluja:
- suunnitelmien analysointi ja kehittämisehdotukset koulunäkökulmasta
- tekstinä ja pohjakuvina
- pedagoginen suunnittelu (käytännönläheisesti)
- koulujen toimintakulttuurin ja tilatehokkuuden yhteensovittaminen
- tilainnovaatiot